Hem > Uncategorized > Ingen strikear direkt

Ingen strikear direkt

Har funderingar på att göra macarons idag. Är helt frälst i dessa söta små bakverk. De absolut godaste finns på Ladurée Paris (jag har fuskat och köpt i London) och de nästgodaste finns på Chateau Foret i Helsingborg! Hade varit fantastiskt att lyckas själv… har gett det två försök, första slutade med någon sorts pannkakor och andra med att de brände fast i plåten så jag är lite knäckt. Danne sa precis ”Det är som du sa till Joel när vi spelade bowling, ingen strikar första gången!” och med de orden fick jag lite mer mod. Vi får se! 😀

Är det inte så med allt egentligen. Man strikear inte första gången. Jag tror jag är lite bortskämd för jag har haft ett så jävla bra år jobbmässigt och nu helt plötsligt är det mer otrygga tider. Får se vad som händer. Älskar mitt jobb. Det är jättejättekul att jobba med språk. Mina kollegor är super, eleverna likaså. Håller tummarna för det bästa.. vad det nu är!

Mamma och pappa ringde från Fuerteventura och de har det så bra så. Fast de hade ont i fötterna första dagarna. ”Så är det med gammalt virke” sa mamma. Hade varit wunderbar att själv åka till solen nu! Trots att man sluppit höstdepp och så 🙂

Började dagen med Vasasjön som vanligt på helgen och nu sitter killen och tittar på när Arsenal får pisk, har gjort lite goa varma mackor med tacoköttfärs, namnamnam! Senare ska jag hem till Helsingborg en sväng och ikväll blir det till att träffa goa vänner! Ska träffas ett gäng hos Josse, det blir säkert mys. Hoppas jag får med någon ut på stan sen som vill skaka loss dom lurviga…. wooohoooo! Hade en så grym utgång sist fast att vi bara var två (jag + Lillian), vi dukade upp en duktigt laddad groggbuffé på en platta man kunde snurra runt. En hel del Bacardi. Sedan stack vi till Utposten och spelade lite skojs, och sedan blev det Harrys nästan till stängning och nattamat såklart! Så jag är peppad för en härlig kväll idag… ute eller inne 🙂

Vad gör ni mina kära idag då?

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar